Sympa Menu

en - RE : [sympa-users] how does alternate email addresses work ?

  • From: "Comminot Pascal (EDU)" <address@concealed>
  • To: "'address@concealed'" <address@concealed>
  • Subject: RE : [sympa-users] how does alternate email addresses work ?
  • Date: Thu, 21 Aug 2003 10:30:49 +0200

Hi,

I tried again alternate emails and I think that I understand where I missed
something:

Declaring an alternate email adddress is only the first step for unifying
the subscriptions. You have to go after that in "Your subscriptions" and
decide there how the unification will be done.

Second missunderstanding: I thought that the declaration of alternate emails
addresses was something permanent, but I saw that this link is only
available for the current session.

This could have been used per exemple for accepting messages on a private
list where the expeditor would have used his alternate email address and not
the one declared in the member list.

Did I miss something else ?

Thanks in advance for your answers and comments.

Pascal Comminot
Geneva, Switzerland

Je viens d'essayer à nouveau ceci et je pense que je viens de comprendre mon
erreur de raisonnement.

Déclarer une autre adresse email est seulement une première étape pour
unifier les abonnements. Il faut aller ensuite dans "Vos abonnements" et
décider dans quel sens se fait la réunification.

Deuxième erreur de raisonnement: je pensais que la déclaration d'autres
adresses email est une action permanente, mais j'ai constaté que le lien ne
dure que le temps de la session.

Ceci aurait pu par exemple servir à accepter des messages sur une liste
privée ou l'expéditeur se serait servi de son autre adresse email et non de
celle déclarée comme membre de cette liste.

Est-ce qu'il y a d'autre chose qui m'ont échappé ?

D'avance merci pour vos réponses et commentaires.

Pascal Comminot

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page