Sympa Menu

en - how does alternate email addresses work ?

  • From: "Comminot Pascal (EDU)" <address@concealed>
  • To: "'address@concealed'" <address@concealed>
  • Subject: how does alternate email addresses work ?
  • Date: Wed, 20 Aug 2003 11:28:58 +0200

HiWe are using Sympa (v 3.3.5) since quite a year, and I am trying to
understand how "Your other email addresses" works in the users preferences,
in order to explain it to our users. I didn't find anything in the docs, so
I ask the question here.The comment beside this parameter says "This other
email address, that should be known by Sympa, will be recognized by Sympa as
an alternate email address. You will also be able to unify your
subscriptions with your main email address. "I tested this, suscribing a
user with several email addresses to some lists, without any order, as
normal users do, then I tried to unify the subscriptions, but there was no
big visible effect. Did I miss something ?The test I did
was:address@concealed subscribes to lists L1, L2 and
L3;address@concealed subscribe to lists L2 and
L4;address@concealed declares address@concealed as an
other email address. I thought that one or some ones of the following
actions would append:- address@concealed is also subscribed to L4-
the double subsribe to L2 desapears- address@concealed has
automaticly address@concealed as other email address- ...Thanks in
advance for yours answers.Pascal ComminotGeneva,
Switzerland-----Bonjour,Nous utilisons Sympa depuis quelques temps, et
j'essaie de comprendre le fonctionnement de "Vos autres adresses email" dans
les préférences de l'utilisateur, afin de pouvoir l'expliquer à nos
utilisateurs.N'ayant rien trouvé dans la documentation à ce sujet, je me
permets de poser la question ici.Le commentaire en regard de ce paramètre
précise "Cette autre adresse e-mail, qui doit être connue de Sympa, sera
reconnue comme une adresse alternative. Vous pourrez unifier vos abonnement
avec votre adresse principale. "Dans les tests que j'ai effectué, j'ai
abonné un utilisateur disposant de plusieurs emails à diverses listes, de
manière désordonnée (comme un utilisateur standard...) puis j'ai tenté
d'utiliser l'unification proposée ci-dessus, mais sans effet visible.
Qu'est-ce qui m'a échappé ?address@concealed est abonné aux listes
L1, L2 et address@concealed est abonné aux listes L2 et
address@concealed déclare address@concealed comme
autre adresse email.Mis à part le fait que la seconde adresse email
apparaisse comme autre adresse email, il ne se passe rien. Je m'attendais à
une ou plusieurs des actions suivantes:- address@concealed est aussi
abonné à L4- le doublon sur L2 disparait- address@concealed
dispose automatiquement de l'autre adresse- ...D'avance merci pour vos
réponses.Pascal ComminotGenève, Suisse

  • how does alternate email addresses work ?, Comminot Pascal (EDU), 08/20/2003

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page